Van Lake Placid naar Algonguin National Park - Reisverslag uit Algonquin Park East, Canada van Romy Feer - WaarBenJij.nu Van Lake Placid naar Algonguin National Park - Reisverslag uit Algonquin Park East, Canada van Romy Feer - WaarBenJij.nu

Van Lake Placid naar Algonguin National Park

Door: rf

Blijf op de hoogte en volg Romy

27 September 2014 | Canada, Algonquin Park East

Daar zijn we weer vanaf een plek die paradijs moet heten maar Hay Lake Lodge heet ;-)

Lake Placid (Adirondack NP)
Maar eerst even terug naar een paar dagen geleden. De eerste dag in Lake Placid miezerde het en hebben we een rondje Lake Mirror gelopen, het Olympisch museum bezocht en verplicht binnen bij de open haard van het High Peaks hotel zitten lezen en ipadden. Oh en heb ik een bingo kerstman gekocht :-) En het happy hour bij 'The dancing bears' meegemaakt!
Toen t de volgende dag na wat mist stralend weer werd, rugzakje ingepakt, langs de springschans gereden en de rotsblokken van Mount Jo beklommen om beloond te worden met een prachtig uitzicht! Schijnt een van de screensavers van Apple TV te zijn. Daarna nog een rondje meer gedaan maar dat was appeltje eitje ;-)
Gisteren via het park (met de mooiste herfstkleuren die we ooit hebben gezien) richting Canadese grens gereden. Onderweg geluncht uit de coolbox in de achterbak (zie foto's).

Gananoque
De Canadese grens gingen we, na ongeveer 3 uur rijden, over bij de Thousend Island Bridge. Ondanks de grote Dodge kwamen we na wat vragen (en blijkbaar de goede antwoorden), de grens over. Na ongeveer 500 meter staat er gelijk een skydeck (uitzichttoren) en zagen we de meer dan duizend eilanden liggen. Prachtig!
Als overbrugging naar het Algonguin NP in een motel in Gananoque geslapen. Een plaats waar echt bijna niets te beleven is maar t wel voordelig overnachten is. We wilden nog naar Kingston (@Trees) maar het verkeer stond muurvast.

Algonguin National Park
Vanaf Gananoque vandaag 3,5 uur gereden (voor de geinteresseerde via de 62 en 127 noord Canada in) om net voor het NP Algonguin (2000 km aan water!) onze lodge te vinden. Ligt in de middle of nowhere en is me toch een mooie plek! Wauw! Zelfs ik ben er stil van geworden. Gelukkig is het huis van alle gemakken voorzien en hebben ze een gas BBQ dus vanavond de steak daarop klaargemaakt :-)) dit weekend genieten van deze mooie plek, voor ons huisje de kano in en nog een mooie trail lopen. Wat een genot!

Wist je dat:
- die 1000 eilanden in werkelijkheid meer dan 1600 zijn?
- op een eiland het Boldt kasteel met 120 kamers staat dat George Boldt die ooit als bordenwasser en later de eigenaar werd van het Waldorf Astoria Hotel werd, liet bouwen voor zijn vrouw die helaas tijdens de bouw overleed. Hij is er nooit geweest!
(Interessant weetje niet? :-))
- de houten stoelen die we overal zien en nu ook op onze steiger staan, helemaal hot zijn hier!
- T op zijn ipad uitzending gemist kan zien en ook wij dus de Late night shows zien (ja en ook Pharell)
- een snowplow een sneeuwschuiver is (wisten wij niet...)
- die mooie herfstkleuren komen van de esdoorn, es en Amerikaanse eik (voor de natturliefhebbers)
- we vannacht hier huilende wolven gaan horen...

• 27 September 2014 - 07:31

Richard En Carla:

Zo Ton, Romy heeft dus een mooi plekje uitgezocht voor je verjaardag: Gefeliciteerd en nog genieten de rest van jullie vakantie. De Aakjes

• 27 September 2014 - 08:11

Ans:

Lieve Ton, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Heel byzonder dat je dat vandaag op deze prachtige plek in Canada viert!!
    Fijne dag, liefs Ger&Ans.

• 27 September 2014 - 08:49

Erik:

Hoi romy en ton,

Proficiat met je verjaardag ton!!!
    Maak er samen een mooie en gezellige dag van, maar dat zal daar wel lukken.
    grtjes erik

• 27 September 2014 - 10:38

Nr 15:

He Ton, van harte met je verjaardag, zag jullie BBQ........eet smakelijk!!

• 27 September 2014 - 10:53

Jennifer:

WOW Romy, wat een mooie foto's! En op een prachtige plek zitten jullie zeg! Fantastisch. Ik lees dat Ton jarig is, van harte. Mooie dag samen. Lfs, Jen

• 27 September 2014 - 15:30

Kirsten :

Lieve Ton,

Van harte gefeliciteerd! Wat een speciale dag op een speciale plek! Wij hopen dat je van deze dag geniet en deze mooie dag synoniem zal staan aan jouw aankomende levensjaar!
    Samen fijn weekend, tot de volgende berichten...
    Liefs Roel, Kirsten, Jens & Britt

• 27 September 2014 - 22:47

Paola En Dirk:

Allereerst...Ton gefeliciteerd met je verjaardag! De huilende wolven, prachtige omgeving en je verjaardag lijken ons prima redenen om met een heerlijk wijntje samen bij de open haard te zitten. Mooie en fijne avond!

• 28 September 2014 - 08:46

De Breedijkjes:

Goedemorgen avonturiers, de day after van een mooie en bijzondere verjaardag van Ton. Jullie blijven ons verrassen met die prachtige plekjes en vergezichten. Voor ons is "Joh Ton en Romy" nu een He Ton en Romy bij Mount Jo. En He is nu hoi Ton en Romy bij lake Hay, begrijp je?? Denk wel aan de aminozuren en fytonutrienten ipv. verpakte fruitdrankjes......en geniet lekker verder. Dicke zoen van ons allemaal.

• 29 September 2014 - 09:04

Dorine:

Wow, wat is het daar prachtig! Blijf vooral veel verhalen schrijven en foto's bijsluiten, want het is zo mooi om te zien. Ton, alsnog gefeliciteerd namens ons drietjes (beetje laat sorry). En heel veel plezier nog daar! Liefs van ons. x